Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa

Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa w miejscowości Piaseczno Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa w miejscowości Piaseczno
Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa w miejscowości Piaseczno

Opis

Piaseczyńsko-Grójecka Kolej Wąskotorowa, zwana też Grójecką Koleją Dojazdową rozpoczęła swoją historię w 1898 roku. Sto lat później powstało Piaseczyńsko-Grójeckie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej, które na początku nosiło nazwę Towarzystwo Restauracji Grójeckiej Kolei Wąskotorowej.

Najistotniejszym powodem, dla którego zebrała się grupa założycielska Towarzystwa, było ocalenie od postępującej degradacji majątku zabytku techniki kolejowej.

Przez kilka lat naszej działalności, najpierw w ramach współpracy z Dyrekcja Kolei Dojazdowych PKP S.A., a następnie ze Starostwem Piaseczyńskim podjęliśmy ogromny trud restauracji zarówno taboru kolejowego jak też nieruchomości, w których mieściły się za czasów świetności naszej "ciuchci" pomieszczenia techniczne, warsztatowe, biurowe i dworcowe.

Powstrzymaliśmy od degradacji wiele urządzeń technicznych i maszyn, będących dzisiaj niepowtarzalnymi zabytkami techniki kolejowej.

Dysponujemy dzisiaj zarówno taborem własnym, jak też użyczonym od Gminy Piaseczno.

Wagon osobowy (wierna kopia) typu Wernigerode, brankard, drezyna motorowa, i kilka wagonów towarowych pomocniczych, to sprzęt który stanowi naszą własność majątkową. Obecnie odkupiliśmy od PKP S.A. kilka oryginalnych podwozi, na których wykonamy kolejne repliki wagonów osobowych, jakie jeździły dawniej na naszym szlaku.

Tabor użyczony nam przez Starostwo Piaseczyńskie to sześć wagonów osobowych produkcji rumuńskiej oraz dwie również rumuńskie lokomotywy spalinowe typu Ldx2 454 i 456 - obydwie uruchomione przez nas po ich przejęciu.

30 kwietnia 2004 roku otrzymaliśmy z rąk Pana Profesora Janusza Dyducha - Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego pierwszą dla operatorów kolei wąskotorowych Licencję nr WPO/068/2004 na wykonywanie przewozów kolejowych osób oraz licencję na przewóz rzeczy. Tego samego dnia odebraliśmy w imieniu Żnińskiej Kolei Powiatowej drugą licencję na wykonywanie przewozów kolejowych osób.

Po objęciu obiektu uruchomiliśmy z marszu działalność turystyczną, która była czasowo zawieszona przez PKP na czas przekazywania kolei do Starostwa.

Niebywały urok terenów, przez które przejeżdża nasz pociąg, powoduje z miesiąca na miesiąc coraz większe zainteresowanie turystów, zarówno zorganizowanych - grupowych, jak też indywidualnych, którzy uważnie czekają z miesiąca na miesiąc na informację na temat kiedy będziemy przygotowywali specjalny pociąg, na który można kupić indywidualnie bilety. Jesteśmy przekonani o tym, że kontakt z Państwem w tej właśnie formie pozwoli na ułatwienie rezerwacji i zapewnienie sobie miejsca na naszych imprezach wąskotorowych.

Zapraszamy na przepiękny szlak Piaseczyńsko Grójeckiej Kolei Wąskotorowej i życzymy wspaniałej zabawy.

Do zobaczenia!

Rozkład jazdy

Piaseczyńsko-Grójecka Kolejka Wąskotorowa kursuje rozkładowo na trasie:

Piaseczno - Tarczyn Ruda - Piaseczno

w każdą niedzielę od MARCA do PAŹDZIERNIKA.

W soboty organizujemy pociągi tematyczne oraz wycieczki na zamówienia indywidualne.

Odjazd ze stacji Piaseczno Miasto Wąskotorowe, ul. Sienkiewicza 14.

Zalecamy kupno biletu w przedsprzedaży internetowej (szczegóły na www.bilety.kolejka-piaseczno.pl), często bowiem zdarza się, że w dniu wyjazdu brakuje wolnych miejsc!!!

Dojazd do Piaseczna środkami komunikacji miejskiej:

autobusy nr: 727, 709

pociągi Kolei Mazowieckich

PKS, POLONUSBUS

Parking

Dla Państwa komfortu zapewniamy PARKING  dla pojazdów, którymi przybywacie na wycieczki. Wjazd od strony ul. Sienkiewicza 14. Parking jest płatny, a cena biletu parkingowego wynosi odpowiednio: 10,- PLN (samochody osobowe, motocykle, skutery), 20,- PLN (busy) i 30,- PLN (autokary). Parking nie jest strzeżony.

Pociągi na zamówienie

mogą kursować o każdej porze roku, w każdy dzień tygodnia, w dowolnych godzinach, na warunkach uzgodnionych indywidualnie.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 607 155 188 lub (22) 756 76 38  lub (22) 756 75 67.

UWAGA!!!

P-GTKW zastrzega sobie prawo do odwołania pociągu lub skrócenia czasu wycieczki w przypadku mniejszej ilości pasażerów niż 30 dorosłych osób.